piektdiena, 2010. gada 17. decembris

Teātrmīļa eglīte


Šogad es izgreznošu eglīti ar redzētajām izrādēm.
Ko likt galotnē kā mirdzošu zvaigzni?
Pirmais prātā nāk ,,Ziedonis un Visums”. Kāpēc? Jo izsmieties nākas bieži, bet smieklos atrast dziļāku jēgu un sirdstrīsas – tas notiek reti.
Nolemts. Eglītes virsotnē būs ,,kukainīt, paskaties, kā saule spīd.”
Turpat netālu es gribētu iekarināt divas spožas bumbiņas, uz kurām rakstīts ,,Mitjas mīlestība” un ,,Bikts”. Jo, mīļie mani, aizejiet gan uz Dirty Deal teātri Spīķeros! Zvēru, tas ir tā vērts.
Šis teātra gads man atklājis, ka līdzās aktieriem var interesanti darboties lelles. Tāpēc savā eglītē es iekarināšu veselas trīs. Vienu par ,,Novakars. Kopsavilkums”, kur trīs lellītes izstāstīja sirsnīgus savus ,,latviešu stāstus”.
Vēl vienu par ,,Karalisti”, kur aktieri pašaizliedzīgi centās nepazust daudzo leļļu daudzajās lomās un iekarināšu arī Bendes meitiņas lelli par eksistenciāli drūmo ,,Skalbi un valdi”.
Lellēm blakus piestāvēs ,,Zelta zirgs”, vai ne? Interesantākā un krāšņākā Raiņa interpretācija.
Ja jau rotājumos parādās zelts, klāt jāpieliek kāda karaliska mantiņa.
Kā būtu ar Elizabetes kroni no ,,Marijas Stjuartes”? Pēc izrādes noskatīšanās biju gatava kronēt Vitu Vārpiņu par Latvijas teātru karalieni.
Karaliski savas lomas iznesa Nacionālā teātra vecmeistari izrādē ,,Nesaprašanās”, par to es eglītē iekarināšu Aktiermākslas goda ordeni.
Vai nebūs zaimots, ja blakus karāsies ķieģelis, kuru Ceplis iesmērēja lētticīgajiem biznesa partneriem Liepājas teātra mūziklā?
Blakus likšu no JRT aizņemtu krūzīti Melna piena, pie kuras zogas košie, bet viens otru aprīt gatavie Siseņi no Dailes teātra.
Turpat līdzās jāatrodas Jāņonkuļa figūriņai, jo tikai viņš, smaga ikdienas darba veicējs, kopā ar Gunas Zariņas lieliski nospēlēto Soņu no JRT mani spēs glābt no visādām mošķībām, arī no ,,Slaktiņa dieva”, kuru simbolizēs eglītē iekārta maza alkohola pudelīte – mūsdienu visizplatītākais ,,psihoterapeits”, kas palīdzēja izrādes varoņiem atklāt savas patiesās sejas un neģīmjus.
Lai būtu jautrāk, eglītē līdzās karāsies Fundamentālists un ,,Aija pēc Jaunsudrabiņa”. Tur varētu veidoties interesanta diskusija, kurā G.Gāgas atveidotais mācītājs rādītu vienīgos un pareizos ceļus, kā R.Vaivaram būtu jāiestudē Jaunsudrabiņa darbi.
Vēl mantiņu kastē man atradīsies viens eņģelītis par atraktīvo aktiermākslas šovu ,,Mirušās dvēseles" un maza leijerkaste par Paula koncertu ,,Pēdējā bohēma”.
Pārsteiguma bumbiņa pienākas ,,Melnajam Strazdam”. Grodi aktierdarbi, veiksmīga režisora Ģ.Ēča atgriešanās Latvijas teātrī.
Vēl tik jāpiesprauž divas smaidīgās sejiņas par redzētajām komēdijām ,,Laulāts un brīvs” un ,,Ne tāds kā visi citi”, un ballīte var sākties!
Ak, jā. Ballītē sapucēšos par godu pati savai dramaturģiskajai debijai izrādē ,,Tāda es esmu”. Apkarināšos ar veiksmes bumbiņām, uz kurām uzlīmētas režisora Rijnieka, Zanītes Daudziņas un ,,Pannas” čaklo meiteņu sejas!
Jo tāda es esmu un tāda nu ir mana svētku eglīte!

P.S. Ceru saņemt pateicības vēstuli no kultūras ministres par teātru budžeta atbalstīšanu.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru