Uzreiz
paziņoju, ka šis nu ir īsts mūzikls, kur atšķirībā no citiem līdziniekiem uz
Latvijas skatuvēm, nevis 5 minūtes runā un tad vēl 5 dzied par nupat
izstāstīto, bet visi notikumi, kaislības un attiecības tiek muzikāli izdzīvotas
un parādītas smuku latvisku skatu izslāpušam skatītājam.
Ģeniāla
mūzika, fantastiski aktieri labi dzied un danco. Bet.
Tālākais
būs kā vientulīgas laiviņas izbrauciens absolūtās sajūsmas jūrā, baidoties, ka
nesapratīs un nogremdēs.
Vai
man vienai liekas, ka Ulda tēls ir atstāts kā tāds panīcis kociņš skatuves
maliņā, kurš neizskatās pēc tā ozola,
kurš nu tik nāks un nu tik vedīs?
Vēl
mani satrauca - pirmais cēliens beidzas, bet aina starp galvenajiem mīlētājiem
vēl nav bijusi! Nu, bij tāda drusciņpačamdīšanās maltuvē, pēc kuras jāpiekrīt
Didža dziedātajam - tumsā meiču drusku apčamdīji un sajuti liktenīgu mīlu?!
Starpbrīdī secināju, ka starp pārošanās gaidīšanas un dzīrošanas ainām esmu
vērojusi Zanes sāpes par Ulda uzmanības trūkumu, Mātes satraukumu, ka viss
neiet kā cerēts, Baibiņas šaubas par jūtām pret Gatiņu, kuras ir ne tādas kā
puisis nu sacerējies. Sirsnīgi, aizkustinoši. Un es dzīvoju līdzi Zanei un
Gatiņam. Jo nav bijusi iespēja sajust, ka Uldis un Baiba tiešām ir redzējuši
viens otru. Pēc pirmā cēliena es neticu, ka viņi ir galvenie mīlētāji šajā uzvedumā!
Nu
protams, ja lasīta luga un redzēta filma, visam tak jābūt skaidram...
Bet
ja nav? Vai gribu redzēt visu kā no jauna, aizmirstot iepriekšzināmo?
2.cēlienā
beidzot Uldis un Baiba satiekas. Lai Uldis atpogātu Baibas blūzīti?!!! Izskatās,
ka tas ir tikai iemesls, lai to redzētu Zane un būtu iespēja viņai nodziedāt
tiešām lielisku dziesmu uz tilta. Es no visas sirds jūtu līdzi mātesmeitai...
Ir
saprotams Mātes satraukums un ainā, kur ir ģeniāls polifonisks ( tā laikam
sauc, kad katrs dzied savu) dziedājums, bet aina uzbūvēta tā, ka gribas
iekliegties - ,,Ei, bābieši, jūs tur forši plēšaties, bet vai nemanat, Uldis
arī ir te!" Nu jā, stāv maliņā, cenšas atrast vietu, lai kaut kā izrādītu,
ka viņu šī situācija uztrauc...
Kāpēc
tas Uldis tāds pamests?! Eh, nu negribas atkal gabalu, kur latviešu vīrietis ir
tāds sadzēries ļurbaks, kuru sievieši rauj uz pusēm, jo tāds lielākais augumā visu
pārējo plenču barā pagadījies.. Labi, ka uz beigu pusi arī Pujātam dota iespēja
skaistu dziesmu nodziedāt. Un beidzot to mēteli novilkt!
Un
kā tie aktieri dzied!!! Fantastiski labi!
Bet.
Tad pietuvojas fināls. Ar finālu es nedomāju lielisko dziesmu izrādes beigās,
kas aizkustina un parauj uz aplausiem pat tādu skeptiķi kā es, bet attēloto
notikumu un attiecību atrisinājumu.
Sensenos
laikos es redzēju ,,Karmenas" iestudējumu Operā, kur apsmējos, kad nabaga
titullomas dziedātāja bija spiesta pati skriet uz dunča, jo partneris bija
izcili stīvs savās aktierprasmēs. Arī ,,Pūt, vējiņos" skats ar Gatiņa nāvi
bija risināts līdzīgi. Ir tak 21.gadsimts un uz skatuves ir labi aktieri! Vai
tiešām vienīgais risinājums bija Gatiņam pašam ar akmeni rokās skriet pie Ulda,
tad tā kā atsisties pret pretinieku, drusku pagrūstīties, līdz izkrīt akmens no
rociņas un - blākš, krīt nabadziņš pie zemes, uz vietas beigts un pagalam. Bla,
blā, blā, visi cieš. UN TAD - Baibiņa pieceļas un skumja dodas aizkulisēs!!!!
Divas sekundes es cerēju, ka vismaz uz skatuves uzbūvētā tilta parādīsies
nabaga meitenes tēls, bet nekā. Drusku padziedājis, Uldis pamana mīļotās
pazušanu un arī dodas aizkulisēs, lai pēc brītiņa iznestu uz rokām mirušo
meiteni. KAS NOTIKA AIZKULISĒS??
Baibiņa
aiz bēdām pakrita un nomira, pirms tam atraisot matus?
Ā,
viņa noslīka, jūs teiksiet? Lugā izlasījām, filmā redzējām, tagad jābūt
skaidram tāpat, ne?
Atkārtošos,
ir 21.gadsimts, pieejamas tehnoloģijas un visos gadsimtos ir dabūnama fantāzija,
izdoma, orģināls skatuviskais risinājums. Uz skatuves ir tilts. Bet Baibiņa
aiziet nomirt aizkulisēs...
Tagad
visi sajūsminātie fanāti var mēģināt nomest no tā tilta mani.
Bet!
( atkal tas no Godmaņa aizgūtais ,,bet!"- cik banāli)
Tas
ir labākais latviešu mūzikls. Ceru, ka to iestudēs vēl un vēl, pēc gadiem
pieciem, desmit un vēl vēlāk. ,,Pūt, vējiņi" pierāda Sapņu komandas
esamību latviešu teātrī. Tā ir laba izrāde. Ceru, ka saņems augstu novērtējumu
Spēlmaņu naktī.
Jā, par Uldi un tiltu pilnībā pievienojos. Es gaidīju, ka Baiba leks no tilta, ja reiz tas tur uzbūvēts, bet nekā.
AtbildētDzēst+ otrais cēliens likās drusku par garu, tāda gaudena darbības stiepšana un izdziedāšanās. Tad arī (drusku aiz garlaicības) pamanīju, ka Kučenei pie sāniem bija duncītis, kas tā arī netika izmantots.
Bet vispār labi, ļoti labi!
Tu neesi vienīgā, kas nav sajūsmināta. No personas, kuras viedokli cienu, dzirdēju ļooooti nesajūsminātu viedokli. Tiesa, argumenti, kāpec nepatika, man ir aizmirsušies, man šķiet, bija kaut kas citāds nekā Tu uzskaiti. Bet varbūt arī tie paši. Atceros, ka teica kaut ko par to, ka neveikli skatīties, ka esot samocīti un... banāli? - ja pareizi atceros.
AtbildētDzēstNebiju iepriekš redzējusi bildes, bet paskatoties šīs - vjak. Kaut kā diezgan vulgāri izskatās. Nepatīk. Nē, neiešu.